Tüp Bebek Tedavisi Hakkında Merak Edilenler?

Tüp bebek hakkında merak içinde olan çiftler için öncelikle tüp bebek nedir? Sorusunu cevaplayarak işe başlanmalı. Sağlıklı genç çiftlerin kısırlık başta olmak üzere birçok nedenden ötürü doğal yollarla çocuk sahibi olamaması alternatif çözümleri beraberinde getirdi. Bu çözümlerin başında tüp bebek tedavisi geliyor. Peki tüp bebek tedavisi nasıl bir işlem? Anne ve baba adayından alınan sperm ve yumurta hücreleri laboratuvar ortamında birleştiriliyor, akabinde gerekli testler ve ilaç dozu uygulanıyor. Yumurta büyüyüp bölünecek kıvama geldikten sonra embriyo halini alıyor ve anne adayının rahmine transfer ediliyor.

Kaç kere tüp bebek tedavisi yaptırabilirim?

Tüp bebek tedavisi görmek isteyen çiftler bu konuyla ilgili çok sayıda soru soruyor. Tüp bebek tedavisini kaç kere yapabilecekleri bu soruların başında geliyor. Tedaviyle ilgili herhangi bir sınırlama bulunmuyor. Duygusal ve ekonomik açıdan kendinizi uygun gördüğünüz sürece tedaviyi istediğiniz kadar tekrarlayabilirsiniz.

Embriyo transferi öncesi genetik inceleme yapılır mı?

Avrupa standartlarında hizmet veren Gynolife tüp bebek Kıbrıs merkezi, embriyoyu anne adayına transfer etmeden önce “Genetik Tanı” adlı testten geçerek olası durumlara karşı önlem alıyor. Genetik incelemesi tamamlanan embriyo annenin rahmine yerleştiriliyor.

Tüp bebek sonrası düşük ihtimali var mı?

Düşük riski adayın hamile kalmasına engel olan faktörle ilişkilidir. Düşük ihtimalinin az ya da fazla olması da bu faktöre göre belirlenir. Bunun dışında tüp bebek tedavisinde, normal hamileliğe oranla düşük riski biraz daha fazla olmaktadır.

Kadın ve erkeğin yaşı gebelik şansında etkili mi?

Gynolife tüp bebek Kıbrıs merkezi çiftlerle tedaviye başlamadan önce gerekli test ve tanıları yaparak hiçbir şeyin gözden kaçmasına izin vermiyor. Ancak tedavinin olumlu sonuçlanması için çiftlerin durumu da göz önünde bulundurulmalı. Yaş faktörü başarı oranını en çok etkileyen bölüm oluyor. Kadınlarda 35 yaşın altında olan adaylar başarı seviyesinin en yüksek olduğu grubu oluşturuyor. Anne adayları için 37 yaştan sonra başarı oranının ciddi bir düşüş yaşadığı görülür. 44 yaşa ulaştığında ise neredeyse hiç umut kalmamış denilebilir.