Yumurta Donasyonu

YUMURTA (OOSİT) DONASYONU: Yumurta donasyonu ilk olarak prematür ovaryan yetmezliği yani erken yumurta yetmezliği ile erken menopoza girmiş kadınlarda önerilmeye başlanmıştır. Bu durumların tanısı ultrasonda yumurta rezervinin değerlendirilmesi ve bazı kandaki hormon düzeylerine bakılması ile konulur (FSH ve AMH). Bu nedenlerin dışında yumurta donasyonu yapılması göz önünde bulundurulabilecek hastaları şu şekilde sıralayabiliriz: Erken yumurta yetmezliği Continue Reading

Genetik Tanı-PGT

PGT yöntemi, ailesinde genetik hastalıklar olan çiftlerin ya da uygulanan tedavilere cevap vermemiş infertil ailelerin tüp bebek yöntemi kullanılarak sağlıklı bebeğe kavuşmalarını sağlayan bir tetkik yöntemidir. Bu teknikte çiftlerden elde edilen embriyolar tek tek incelenerek genetik olarak sağlıklı olan embriyolar, anormal embriyolardan ayrılır ve anne adayına genetik olarak normal olduğu saptanan embriyolar transfer edilir. PGT' Continue Reading

Embryo Donasyonu

Bir çift çocuk sahibi  olamıyorsa ve yapılan tetkiklerde, erkekte sperm, bayanda da yumurta olmadığı veya kullanılamayacak kadar kalitesiz olduğu tespit edilmiş ise bu çifte embriyo donasyonu  yapılması tavsiye edilir. Bu durumda  sperm bankasından çiftin seçtiği bir sperm örneği tedarik edilir. Aynı zamanda da uygun bir bayan donörden yumurta alınır, daha sonra bu yumurtalarla spermler merkezimizde Continue Reading

Sperm Donasyonu

Sperm Donasyonu Nedir? Sperm donasyonu, başka bir erkeğin spermlerinin yumurta dölleme işleminde kullanılmasıdır. Spermi olmayan, spermi kullanılmaya elverişli olmayan ya da hastalıklar nedeniyle spermin kullanımının sakıncalı olduğu hallerde başka birinin spermi kullanılabilmektedir. Sperm donasyonu ayrıca bekar kadınlarda da kullanılan bir yöntemdir. Sperm Donasyonu hangi hastalarda önerilmektedir? Azospermi (Spermin olmaması)-micTESE ya da TESE’de sperm elde edilememesi Continue Reading

Aşılama-İnseminasyon

Uygulama endikasyonları: 1. İnfertilite (kısırlık) nedeni açıklanamayan hastalar 2. Yumurtlama sorunu yaşayan kadınlar 3. Rahim ağzı anormal yapıya sahip kadınlar 4. Sperm sayımında hafif konsantrasyon ya da hareket sorunu olması Ovaryan stimülasyon ve ovulasyon indüksiyonu- Yumurtaların büyütülmesi: Bu işlem gebelik şansını artırmaya yönelik bir işlemdir. Doğal yolla ya da ilaç tedavisi ile geliştirilen 1 ya Continue Reading

Merkezimizde yer alan tüp bebek tedavileri ile ilgili bilgiler.