İnfertilite yani halk arasındaki ismi ile kısırlık belirli bir süre doğal yollarla çocuk sahibi olamamış kişilere verilen terimdir.

Doğal yollarla çocuk sahibi olamayıp doktora başvurmak için geçmesi gereken süre:

• 35 yaşın altında olanlar için – 1 yıl
  • 35 yaşın üzerinde olanlar için – 6 ay

Kıbrıs’taki tüp bebek merkezimize başvuran kişiler infertilite (kısırlık) tedavisine karar verilmeden önce ayrıntılı bir şekilde değerlendirilirler. Bu değerlendirme sonucunda hasta için gerekli tedaviler belirlenir. Bu tedaviler yumurtlama takibi, aşılama ya da tüp bebek olabilmektedir.

Tüp bebek merkezimizde her hasta için gerekli tedavi aşağıdaki tanı yöntemleri sonucunda tespit edilmektedir.

Gyno Life Tüp Bebek Kıbrıs İnfertilite (Kısırlık) Tedavisi Kadın İnfertilitesinde Tanı Yöntemleri

Hormon Testleri
Adetin 2. veya 3. günü PRL, TSH, FSH, LH, ST4 ve E2 testleri istenir.
Gerekirse eğer yumurtalık rezervinin tayini için daha ileri testler olan AMH-antimüllerian hormon da istenebilir.

USG

Yumurtalık rezervinin tayini, rahim ve tüplerin değerlendirilmesi için ultrasonografik muayene yapılır. Herhangi bir yapısal sorun olup olmadığı anlaşılır. Tüplerde sıvı toplanması, rahim içi polip, myomlar, yumurtalık kistleri vb bu değerlendirme sonucunda anlaşılabilmektedir.

Salin İnfuzyon Sonografi (SİS)

Rahim içinde yer kaplayan yapışıklıkları ve oluşumları (rahim içinde perde, miyom, polip vb.) tespit etmek amacıyla yapılan işlemdir. Bu işlem için rahim ağzından ince bir kateter yardımıyla serum verilir ve ultrasonografide değerlendirilir.

Rahim Filmi (HSG)
Rahim ağzından içeriye kontrast madde verilerek, tüpler ve rahim görüntülenir ve seri grafikler (röntgen) çekilir. HSG aracılığıyla rahim içi oluşumları, yapışıklıklar, rahim ağzı yetmezliği ve doğuştan gelen yapısal bozukluklar, sıvı birikimi ve tüplerin açıklığı hakkında veriler elde edilir.

Histeroskopi
Rahim boşluğunun ışıklı bir kamera aracılığıyla gözlenerek rahimdeki sorunların aynı seansta tanı ve tedavisinin yapılmasına olanak sağlayan işleme hiperoskopi denir.

Laparoskopi

Genel anestezi altında göbek bölgesinden kısa bir kesi ile girilerek kamera ile karın içerisinde yer alan organların incelenmesi işlemine laparoskopi denir. Bu işlem tek seansta hem tanı hem de tedaviye olanak sağlar. Diğer tanısal yöntemlerle kesin bilgiye ulaşılamayan durumlarda, endometrioziste (rahim içi hücre tabakasının rahmin dışında yer alması), karın içi yapışıklıklarda, tüplerin iltihabi durumlarında, tüplerde sıvı toplanması durumunda, yumurtalık kistlerinde, dış gebelikte, sebebi bulunamayan sancı ve infertilite durumlarında tanı ve tedavi amaçlı kullanılmaktadır.

Erkek İnfertilitesinde Tanı Yöntemleri

Gyno Life Tüp Bebek Kıbrıs İnfertilite (Kısırlık) Tedavisi Semen Analizi (Spermiogram)

Semen analizi infertilite tedavisinde yapılacak testlerin en başında gelir. Sperm üretimini alkol, sigara, sıcaklık, kullanılmakta olan ilaçlar ve enfeksiyonlar gibi pek çok etken etkileyebildiği için normal olmayan örneklerin analizi 1 ay ara ile en az 2 kez tekrarlanmalıdır. Sperm analizinde ciddi bir infertilite sorunu saptandığı takdirde erkeğin hormonal ve fiziksel açıdan daha ileri muayenesine geçilir.

Sperm Testi

Sperm üretimi 2-3 ayda bir tekrarlanan bir döngüdür. Yani üretilen bir sperm 2 veya 3 ay sonra semene salgılanacaktır. Aynı şekilde kişinin karşılaştığı zararlı dış faktörler (yorgunluk, ağır ateşli hastalıklar, stres vb.) yanında tedavi için kullanılan gerekli ilaçlar da 3 ay sonraki sperm özelliklerini etkileyebilir. Semen analizi sonuçlarını değerlendirirken bu süreç göz önünde bulundurulmalıdır.

Kişi ateşli bir hastalık geçirmemişse veya ilaç kullanmamışsa 3 veya 4 hafta ara ile en az 2 sperm örneğinin değerlendirilmesi ve bu örneklerin ortalamasına göre karar verilmesi gerekir.

İncelenecek olan örnek tercihen tüp bebek merkezinde verilmelidir.